Un vin este o călătorie către o poveste cuprinzătoare. Savoarea oferită de via veche, cu rădăcini adânc înfipte în sol de peste 50 de ani, prin boabele atent selecționate și grija pentru fiecare etapă a procesului de creare, vinurile GRAMMA sunt o adevărată artă pentru papilele gustative, îndemnând la conversații memorabile, savuroase și pline de tâlc.
Cu dedicarea unui antreprenor și cu pasiunea întregii echipe, Marian Olteanu, director general al GRAMMA Wines, a transformat via moștenită de la familie într-un vin deosebit și totodată, într-o afacere înfloritoare. Marian a investit în podgoria veche aflată pe terenurile moștenite și a înființat o cramă modernă, cu toate verigile tehnologice necesare creării unui vin de calitate, diferit de toate celelalte sortimente deja cunoscute în zonă.
Astfel s-a născut GRAMMA, un brand inspirat din puterea vinului de a lega conversații dintre cele mai interesante, de a da frâu liber limbajului și de a inspira la povești care mai de care mai savuroase. Originar din greaca veche, „gramma” duce cu gândul la „gramatică” și mai ales la puterea cuvântului, element definitoriu al orcărei conversații.
Gramma Wines este brandul românesc inclus în Lista Forbes SUA „Cele mai cool etichete de vinuri din primăvara anului 2016”, distincţie cu care crama se mândreşte datorită etichetelor create de faimosul artist Horaţiu Mălăele. Creaţiile acestuia se regăsesc pe etichetele celor trei soiuri Cuvée Vişan, Fetească Regală, Aligoté (destinat HoReCa). Apogeul acestei colaborări este reprezentat de punerea autoportretului lui Horațiu Mălăele pe sticla de Aligote.
În prezent, GRAMMA Wines este unul dintre cei mai importanți producători de vin din nord-est-ul țării, cu vânzări substanțiale, echivalentul a peste 50.000 de sticle. Rețeaua de distribuție este formată din principalele canale, Horeca Premium București, Cluj, Iași și Constanța și direct către clienții corporate care cumpără vinul fie pentru cadouri către anagajați sau parteneri, fie pentru petrecerile firmei. Vinurile GRAMMA sunt comercializate și către export, deschiderea străinilor fiind tot mai mare.
În sezonul cald consumul este de peste 75% din producția de vin anuală, întrucât principalele vinuri din portofoliul GRAMMA sunt cele proaspete, ajutate și de poziționarea nordică a podgoriei.
„Cel mai popular soi este tocmai cel despre care ni se spunea că nu mai are cotă de piață și că poate ar fi bine să nu-l vinificăm, sau dacă o facem, să îl cupajăm cu alt soi și să-i dăm alt nume. Este vorba despre Aligoté, un soi născut în Burgundia, Franța, dar care și-a găsit a doua casă în România, unde s-a adaptat foarte bine. Pe locul 2 se află vinul rosé care a devenit foarte popular în ultimii ani. ”, declară Marian Olteanu, director general GRAMMA Wines.
Aprecierea conceptului GRAMMA este vizibilă prin multitudinea recenziilor și a cuvintelor frumoase împărtășite de cei care le trec pragul cramei sau le gustă vinul:
„GRAMMA WINES înseamnă stil, eleganță şi rafinament, înseamnă cunoaştere, cultură, acestea aducând Iaşiului un plus de valoare şi făcându-l să retrăiască frenezia oraşului marilor idei. Promovând valori precum coerența în vorbire şi limbajul fără cusur, vinul GRAMMA stinge setea fiecărui om, provocând în acelaşi timp, de la primul pahar setea de cultură şi de deschidere a noi orizonturi. ”, povestește un apreciat blogger.